بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند
سرخط خبرها

درباره سرویس رفع تحریم «۴۰۳» | دسترسی به سرویس‌ها یا دامنه‌هایی که ایران را تحریم کرده‌اند

  • کد خبر: ۱۴۹۴۳۴
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
درباره سرویس رفع تحریم «۴۰۳» | دسترسی به سرویس‌ها یا دامنه‌هایی که ایران را تحریم کرده‌اند
وزیر ارتباطات اعلام کرد سرویس رفع تحریم ۴۰۳ راه‌اندازی شده تا برنامه‌نویسان بتوانند به سایت‌ها و سرویس‌هایی که ایران را تحریم کردند، دسترسی پیدا کنند.

به گزارش شهرآرانیوز - عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز (۱۹ بهمن ۱۴۰۱) در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی سرویس ۴۰۳ برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان خبر داد. با این سرویس می‌توان به ۲۰۰ سرویس پرکاربرد جهانی که ایران و شرکت‌های فناوری ایران را تحریم کردند، دسترسی پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

زارع‌پور: دسترسی به سایت‌های تحریمی ممکن شد| اختلال عمومی اینترنت نداریم+ لینک و فیلم

جزئیات راه‌اندازی سرویس رفع تحریم ۴۰۳

وزیر ارتباطات در ادامه گفته‌ است: هزاران وب‌سایت خارجی برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان ایرانی را تحریم کردند و آنها برای دور زدن تحریم‌ها از فیلترشکن استفاده می‌کنند که همین موضوع سرعت کار و امنیت آنها را کاهش داده است. در همین راستا برنامه‌نویسان می‌توانند با سرویس 403 به آدرس 403.online که با کمک بخش خصوصی و نخبگان ایرانی راه‌اندازی شده به آسانی به سرویس‌های تحریم شده دسترسی پیدا کنند.

سرویس رفع تحریم ۴۰۳ چیست؟

«۴۰۳» پلتفرمی برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان کشور است که امروزه با انواع تحریم و اختلال در توسعه پروژه‌های موردنظرشان مواجه هستند. این پروژه با پشتیبانی از پروتکل‌های مختلف به کاربران این امکان این را می‌دهد که با حذف مشکلات موجود به کتابخانه‌ها و وبسایت‌هایی که برای توسعه نیاز دارند دسترسی داشته باشند. این سایت به مرور با بازخورد کاربران تکمیل می‌شود تا تمام مشکلات این جامعه رفع شود.

سرویس 403 چطور کار می‌کند؟

درباره سرویس رفع تحریم «۴۰۳» | دسترسی به سرویس‌ها یا دامنه‌هایی که ایران را تحریم کرده‌اند

در صفحه اصلی سرویس «403» نواری وجود دارد که می‌توان با وارد کردن دامنه یا سرویس از تحریم بودن آن اطلاع پیدا کرد. اما مهم‌ترین بخش سرویس  403 ایجاد راهی برای دسترسی به سرویس‌های تحریم‌ ‎‌شده است. برای این کار ابتدا باید دامنه تحریم‌شده را در قسمت جستجوی سرویس 403 وارد کرد. اگر دامنه در فهرست بود راه حل گذار از تحریم به دو یا سه روش مختلف و با ابزارهایی فراهم می‌شود. 

البته این سرویس هنوز در ابتدای راه است و باید علاو‌ه‌بر رفع کندی سرعت بارگذاری و اشکال در دسترسی به بخش‌های مختلف، نواقص و کاستی‌های دیگرش برای ایجاد اطمینان در برنامه‌نویسان و کاربران رفع شود.

این دومین سرویسی است که وزارت ارتباطات در ماه‌های اخیر رونمایی کرده است. اواخر دی‌ماه سرویس رادار گیم با هدف حل مشکلات گیمرها رونمایی شده بود. این سایت سه سرویس مختلف ارائه می‌کند: CDN برای ارائه فایل‌های مرتبط با برخی از بازی‌ها، ابزار سنجش تأخیر و پینگ اینترنت کاربر و DNS رایگان برای کاهش پینگ بازی‌ها.

طرح‌ها و سرویس‌های جدید وزارت ارتباطات درحالی معرفی می‌‎شوند که کاربران عادی مشکلات زیادی برای دسترسی به اینترنت دارند. منتقدان، این اقدامات وزارت ارتباطات را قدم‌های پنهان دولت برای اجرای طرح صیانت و اینترنت طبقاتی می‌دانند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->